21 września na rzeczonym skrzyżowaniu doszło do śmiertelnego wypadku, w którym w zderzeniu z ciężarówką zginęły dwie kobiety, mieszkanki powiatu śremskiego, które podróżowały osobowym mercedesem. Ta tragedia sprawiła, że ponownie w społeczeństwie podniesiono temat poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu poprzez zamontowanie w tym miejscu sygnalizacji świetlnej regulującej ruch pojazdów zarówno na obwodnicy jak i dla tych włączających się z drogi podporządkowanej tj. ul. Śremskiej.
Do WZDW wystosowano stosowane zapytanie w tej sprawie. W imieniu zainteresowanych interpelację w tej sprawie złożył Maciej Brylski, radny z rady miejskiej w Kórniku.
Zdaniem WZDW skrzyżowanie jest bezpieczne i nie ma potrzeby dbać o dalszą poprawę bezpieczeństwa na nim.
W uzasadnieniu decyzji WZDW o lokalizacji sygnalizacji świetlnej w tym miejscu możemy przeczytać, że „skrzyżowanie zapewnia wystarczającą widoczność oraz możliwość przejazdu wszystkim uczestnikom ruchu, którzy przestrzegają obowiązujących przepisów i zasad ruchu drogowego wynikających z istniejącej na skrzyżowaniu organizacji ruchu”.
Zdaniem Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich kierujący włączający się do ruchu z ul. Śremskiej może w jednoznaczny i niebudzący wątpliwości sposób ocenić, czy wjazd na skrzyżowanie w tym danym momencie jest bezpieczny.
Również w argumentacji WZDW zastosowania nie znajdują argumenty radnego, że to skrzyżowanie jest szczególnie niebezpieczne. Z informacji uzyskanych z Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu wynika, że na tym skrzyżowaniu w ostatnich latach doszło jedynie do trzech wypadków. Przy czym w roku minionym służby nie odnotowały żadnego wypadku w tym miejscu.
Każdorazowo przyczyna wypadku leżała po stronie kierujących, którzy włączali się do ruchu z drogi podporządkowanej.