– Trwają intensywne starania o przebudowę drogi wojewódzkiej nr 434 na trasie Śrem – Kórnik oraz o kolejny etap obwodnicy Śremu. Przebudowa ma obejmować poszerzenie drogi o dodatkowy pas ruchu oraz budowę drogi rowerowej pomiędzy Śremem a Kórnikiem. W ramach modernizacji ma powstać także III etap obwodnicy Śremu, który został wcześniej wprowadzony do planu transportowego dla województwa wielkopolskiego – informuje śremski magistrat.
Pierwsze rozmowy dotyczące modernizacji DW 434 trwały już w marcu 2019 roku. W tym samym roku Teodor Stępa, wiceprezes zarządu stowarzyszenia, starał się przekonać śremskich radnych. Pomysł przebudowy zyskał wsparcie rady miejskiej, która wystosowała w tej sprawie apel do Marszałka Województwa Wielkopolskiego.
W uzasadnieniu czytamy: Uzasadniając powyższy apel należy zwrócić uwagę na natężenie ruchu na przedmiotowym odcinku i powstające zatory w godzinach porannych oraz w czasie powrotu do miejsca zamieszkania. Osoby dojeżdżające do pracy do Poznania z okolic Śremu, korzystające z własnego transportu szacowane są na około 2 tys. kierowców dwa razy dziennie. Każdy wypadek, zatory na rondzie i światłach w Kórniku powodują spore opóźnienia w dotarciu do miejsca pracy. Przebudowa przedmiotowej drogi o dodatkowy pas ruchu wraz z planowanym III etapem obwodnicy Śremu, który jest wpisany do planu transportowego, znacząco wpłynie na udrożnienie ruchu w kierunku na Gostyń – Rawicz – Wrocław oraz Leszno – Wrocław.
Z informacji przekazanych przez śremski magistrat wynika, że opracowanie dokumentacji projektowej drogi wojewódzkiej 434 będą współfinansować Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego oraz gminy Śrem i Kórnik.
W czwartek, 25 marca rada miejska w Śremie uchwaliła w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Śrem wsparcie dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego na zadanie modernizacji drogi wojewódzkiej nr 434 na lata 2021-2022 w wysokości 500 tys. zł. Kolejne 500 tys. zł przekaże gmina Kórnik. Natomiast Urząd Marszałkowski przeznaczy 1 mln zł.