5.9 C
Śrem
piątek, 4 grudnia, 2020
Strona główna Aktualności Śrem Psarskie – czy tam musi dojść do tragedii?
- reklama -
- reklama -
- reklama -
- reklama -
- reklama -
- reklama -
- reklama -

Psarskie – czy tam musi dojść do tragedii?

Takie pytanie zadał nam jeden z czytelników, który zwrócił się do nas z prośbą o interwencję w gminie w sprawie braku chodnika i ścieżki rowerowej w miejscowości Psarskie. Mieszkańcy skarżą się na to, że dzieci muszą poboczem wędrować na przystanek. – To niebezpieczne – grzmią.

W ostatnim czasie wiele się mówi o ścieżkach pieszo-rowerowych wokół gminy Śrem. Kilka dni temu informowaliśmy o rozpoczęciu prac w Zbrudzewie. Wówczas do naszej redakcji zwrócili się mieszkańcy wsi Psarskie, którzy od dawna nie mogą doprosić się o stworzenie bezpiecznego przejścia wzdłuż drogi wojewódzkiej 310.

– Nasze dzieci zmuszane są do tego, by do przystanku iść poboczem. Brakuje również bezpiecznego przejścia dla pieszych. Czy musi dojść do tragedii, by władze gminy w końcu otworzyły oczy? – pyta pan Tomasz.

Przypomnijmy, że owszem gmina Śrem planuje wybudowanie ścieżki rowerowej prowadzącej do wsi Psarskie. Jest to jednak ścieżka, która omija ulicę Sikorskiego. Na ten problem uwagę zwraca również radny Grzegorz Wiśniewski.

Psarskie – czy tam musi dojść do tragedii?

– Moim zdaniem powinniśmy zastanowić się nad bezpieczną ścieżką pieszo-rowerową, prowadzącą od Śremu przez Psarskie aż do Szymanowa. To jest priorytet, ponieważ na drodze wojewódzkiej jest duże natężenie ruchu. Pobocze jest małe. I właśnie tym niebezpiecznym poboczem chodzą dzieci – alarmuje Grzegorz Wiśniewski.

Psarskie – czy tam musi dojść do tragedii?

Radny uważa, że gmina powinna pozyskać teren po linii kolejowej i w tym miejscu wybudować ścieżkę asfaltową. Czy jest to realne?

Zapytaliśmy śremski ratusz o plany dotyczące poprawy bezpieczeństwa wzdłuż ul. Sikorskiego. – Temat budowy ścieżki pieszo-rowerowej na DW 310 w miejscowości Psarskie podejmował Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich. Jeśli mnie pamięć nie myli, swego czasu przygotowywana była przez WZDW dokumentacja techniczna, której ostatecznie projektant nie zrealizował – wyjaśnia Adrian Wartecki, naczelnik pionu komunikacji społecznej i informatyzacji śremskiego ratusza.

Nie wykluczone, że DW 310 na w/w odcinku będzie musiała zostać zmodernizowana, a nawet przesunięta w związku z planowaną odbudową połączenia kolejowego Śrem-Czempiń. Czekamy na odpowiedź WZDW. Być może uda się wygospodarować bezpieczną przestrzeń dla rowerzystów i pieszych. Czas pokaże… Następne wybory dopiero za trzy lata…

Dominika Górna
Dziennikarz, politolog i kibic speedwaya

Najczęściej czytane

Koronawirus w śremskiej podstawówce!

W Szkole Podstawowej nr 1 w Śremie u jednej z uczennic potwierdzono zakażenie COVID-19. Natychmiast po uzyskaniu tej informacji dyrekcja placówki powiadomiła rodziców uczniów...

Ruszyły prace wokół ścieżki pieszo-rowerowej do Zbrudzewa

Kładka pieszo-rowerowa nad kanałem ulgi i ścieżka pieszo-rowerowa do Zbrudzewa oraz w kierunku Mechlina to inwestycja, na którą mieszkańcy czekają od kilku lat. W...

5 powodów, dla których warto zdecydować się na rolety zewnętrzne

Termoizolacja i designerski wygląd, to tylko dwie z podstawowych zalet posiadania rolet. Można powiedzieć, że rolety zewnętrzne, to współczesna, ulepszona wersja okiennic. Niegdyś ludzie montowali...